Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Veelgestelde vragen

    Veelgestelde vragen

    Bestellen

    1.1 Hoe werkt het bestelproces?

    Het bestelproces van Tuinmeubelwereld.nl is erg eenvoudig. Je kan gemakkelijk het gewenste product toevoegen aan je winkelwagen door te op de daarvoor bestemde winkelwagen knop te klikken.

    Op de winkelmandpagina je jouw bestelling controleren, alles goed? Klik dan op bestellen. Je kan afrekenen als gast of als je al een bestaande klant bent inloggen met je account.
    Als je afrekent als gast moet je in de volgende stap jouw persoonsgegevens invullen. Je kan er dan ook gelijk voor kiezen om een account aan te maken.
    De volgende stap die daarop volgt is een gewenste leverdatum kiezen of afhalen bij het magazijn in Oud-Beijerland. In overleg met de klantenservice kan er ook gekeken worden naar een mogelijkheid om af te halen bij één van onze showrooms.
    Na het kiezen van een leverdatum of afhaalmoment kom je bij het betaaloverzicht, daar kies je één van onze betaalmethodes.
    Na het kiezen van een betaalmethode volgt er nog een overzicht van de gehele bestelling controleer alle gegevens en vul eventueel een bestelnotitie in. Lees de algemene voorwaarden, accepteer deze en rond de bestelling af.

    1.2 Kan ik zelf een tuinset of loungeset samenstellen?

    Als jij zelf aan de slag wilt met het samenstellen van je tuin- of loungeset dien je te kijken bij de losse producten. Er zijn talloze combinaties te maken tussen onze dining tuinstoelen en -tafels of combineer losse loungebanken met losse loungestoelen en bijzettafels.

    Verder zijn er ook diverse tuin- en loungesets vooraf samengesteld tegen een voordeligere prijs dan wanneer je de combinatie zelf zou maken. Je kan altijd naar om advies vragen door contact op te nemen met onze klantenservice.
    Houdt er rekening mee dat losse onderdelen uit loungesets niet los zijn te bestellen.

    1.3 Kan ik zakelijk bestellen?

    Wanneer je een zakelijke bestelling met hogere aantallen wilt plaatsen adviseren wij contact op te nemen met onze klantenservice. Voor eventuele vragen vooraf kan je telefonisch contact opnemen op 078 - 20 32 078.

    Heb jij een goed idee van wat je wilt bestellen? Stuur ons dan een email naar [email protected]. Voeg in deze mail de volgende onderdelen toe:

    • Producten en aantallen (het is ook mogelijk een screenshot van je winkelmand te sturen);
    • Adres-, bedrijf- en persoonsgegevens zodat er een offerte kan worden opgemaakt;
    • Vermeld verder eventuele zaken waar wij rekening mee dienen te houden.

    Houdt er rekening mee dat producten niet worden gereserveerd zonder een akkoord op offerte, verder dient de betaling altijd te zijn voldaan voor levering.

    1.4 Kan ik mijn bestelling volgen?

    Bij elke bestelling die je bij ons plaatst ontvang je een track & trace.

    • Wordt jouw bestelling geleverd door JKS (groottransport)? Dan ontvang jij 20:30 de avond voor levering jouw tijdvak + track & trace.
    • Wordt jouw bestelling geleverd door DHL? Dan ontvang jij een track & trace zodra jouw pakket is gescand in ons magazijn.

    Check altijd goed je spambox en ongewenste mail als je denkt dat je jouw track & trace nog niet hebt ontvangen.

    1.5 Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Het annuleren van jouw bestelling is mogelijk tot 12:00 de dag voor verzending.

    1.6 Hoe plaats ik een online bestelling?

    Stap 1 : Plaats je gewilde product in je winkelwagen door op de knop 'Toevoegen aan winkelwagen' te klikken.

    Stap 2 : Klik daarna op de knop 'Direct betalen' of als je door wilt winkelen kies dan voor 'Ga verder met winkelen'

    Stap 3 : Klik op de knop 'Bestellen'

    Stap 4 : Heb je al een account ga dan verder naar de verzendmethode en klik je gewenste verzendmethode aan, heb je nog geen account dan kun je registreren op deze pagina door je gegevens in te vullen en daarna door te gaan naar verzendmethode.

    Stap 5 : Nadat je een verzendmethode hebt gekozen ga je door naar betaalmethode waar je een betaalmethode kunt kiezen en je bestelling kunt afronden.

    (Kortingscodes worden ingevuld bij het bevestiging van de order voor het betalen.)

    1.7 Heb ik een account nodig om bij Tuinmeubelwereld online te bestellen?

    Je hebt geen account nodig om bij ons te bestellen. Het kan wel erg handig zijn! Zo kan je altijd je bestelling terugzien op je account onder Mijn bestellingen.

    Betalen

    2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    De webshop hanteert verschillende betaalmogelijkheden.

    • iDEAL
    • Apple Pay
    • Klarna
    • In3
    • Creditcard
    • PayPal
    • Bancontact
    • KBC/CBC Betaalknop
    • Directe overboeking

    Bij onze showroom in Dordrecht is het mogelijk te betalen met pin en cash. Houdt er rekening mee dat er in onze andere showrooms geen mogelijkheid is tot betalen met pin of cash, je dient dan het online bestelproces te doorlopen.

    2.2 Kan ik contant betalen?

    Contant betalen is alleen mogelijk  bij het afhaalmagazijn in Oud-Beijerland, houdt er bij het afhaalmagazijn rekening mee dat je het geld gepast hebt.

    Verder is contant betalen bij levering of in één van de showrooms niet mogelijk gezien dat om externe partners betreft.

    2.3 Kan ik achteraf betalen?

    Voor webshop bestelling is het mogelijk om te kiezen voor Klarna achteraf betalen. Om gebruik te maken van Klarna dien je daar een account aan te maken.

    Je dient een account aan te maken bij Klarna en daar je bankrekening aan te koppelen. Houdt er ook rekening mee dat je alle stappen in het bestelproces doorloopt. Zonder orderbevestiging ontvang is de bestelling niet goed doorgekomen en staan de producten niet gereserveerd.

    Lees op de Klarna website alles wat je moet weten.

    2.4 Maakt Tuinmeubelwereld.nl gebruik van kortingscodes?

    Door het jaar heen zullen er verschillende acties lopen waarbij je gebruik kan maken van kortingscodes. Houdt hiervoor onze website en socialmedia kanalen goed in de gaten.

    Wij hebben niet heel het jaar door kortingscodes en er staan nooit codes van ons op kortingscode websites.

    2.5 Zijn de prijzen inclusief BTW?

    Alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.

    Verzenden & Afhalen

    3.1 Wat is de levertijd als ik een bestelling plaats?

    Voor alle producten op voorraad geldt, voor 12:00 besteld is morgen in huis. Als je een bestelling later geleverd wilt krijgen is dat ook mogelijk. Je kunt er dan voor kiezen jouw bestelling tot een week later bij je te laten afleveren. Wil je jouw bestelling op een datum buiten de getoonde opties ontvangen? Kies een willenkeurige leverdatum, geef ik de bestelnotities de gewenste leverdatum aan en stuur onze klantenservice een email op [email protected].

    Product in pre-order

    Zie jij bij een product de status: 'pre-order'? Dit houdt in dat het product niet direct uit voorraad leverbaar is. Bij het product staat een verwachte levertijd aangegeven. Als je een product met een pre-order status bestelt, krijg je direct een mail zodra er een definitieve leverdatum voor de bestelling in zicht is. Je kunt dan gemakkelijk een gewenste leverdatum inplannen.

    Product uitverkocht

    Is een product uitverkocht? Dan verwachten wij ook geen nieuwe voorraad tijdens het tuinmeubelseizoen en zal er pas in het volgende jaar nieuwe voorraad worden verwacht.

    Let op: wanneer een levering op de Waddeneilanden geleverd moet worden kan dit tot 5 werkdagen duren, afhankelijk van de beschikbaarheid van transporteur.

    3.2 Wat zijn de bezorgkosten?

    Bij Tuinmeubelwereld.nl betaal je geen verzendkosten.

    3.3 Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

    Wil je jouw bestelling op een datum buiten de getoonde opties ontvangen? Kies een willekeurige leverdatum, geef in de bestelnotities de gewenste leverdatum aan en stuur onze klantenservice een email op [email protected].

    3.4 Wat kan ik verwachten bij de aflevering?

    Onze transporteur levert tot de eerste drempel. Waar mogelijk zal de chauffeur helpen met het afstapelen van de pallet om deze retour te nemen, echter is hij hiertoe niet verplicht. Houdt er dus rekening mee dat er een mogelijkheid is dat de pallet na aflevering bij jou achterblijft. Verder neemt de chauffeur geen oude producten of verpakkingsmateriaal mee retour.

    3.5 Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

    Er zijn verschillende locaties waar je de bestelling kan afhalen.

    1 - Afhaalmagazijn Oud-Beijerland (Antonie van Leeuwenhoekstraat 9b, 3261LT)

    In overleg met de klantenservice is het ook mogelijk de bestelling af te halen bij één van onze showrooms, hiervoor kan je telefonisch contact met ons opnemen.

    3.6 Hoe werkt het afhalen?

    Als jij kiest voor afhalen, dan zijn er twee opties. Je kan van tevoren telefonisch een afspraak maken voor het afhalen bij één van de showrooms. Wij zullen dan zorgen dat het product geleverd wordt bij de showroom.

    Als je wilt afhalen bij het magazijn kan je gewoon de stappen in het bestelproces doorlopen, kies afhalen magazijn en profiteer van een 5% cashback.

    Zit er haast achter? Geen enkel probleem, wij adviseren dan altijd telefonisch contact op te nemen om de mogelijkheden te bespreken.

    Ruilen & Retourneren

    4.1 Beschadigd product ontvangen

    Als je een beschadigd product hebt ontvangen neem dan contact met ons op om tot een passende oplossing te komen. Neem gelieve contact op via de mail en ga als volgt te werk.

    Stap 1: zorg dat je foto’s hebt van de schade en voeg deze toe als bijlage
    Stap 2: vermeld in het onderwerp van de mail je ordernummer en vermeld dat het om schade gaat
    Stap 3: mail dit naar [email protected]

    Wij streven ernaar om altijd binnen 2 werkdagen op je te reageren.

    4.2 Kan ik mijn bestelling ruilen?

    Als jij je bestelling wilt ruilen, dan dien je een nieuwe order te plaatsen en de oude order retour aan te melden.

    Mits het gaat om een garantie geval is het niet mogelijk om een bestelling 1 op 1 te ruilen.

    4.3 Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Bij grotere pakketten, geleverd door onze transporteur voor buitenmaatse goederen, zijn de retourkosten €49,-.
    Bij kleinere pakketten die zijn geleverd door DHL bedragen de retourkosten €6,95.

    Is jouw bestelling geleverd met DHL? Dan kan je jouw bestelling retourneren via ons retourportaal. Is jouw bestelling geleverd door JKS? Dan dien je contact op te nemen met onze klantenservice.

    4.4 Retourbeleid Tuinmeubelwereld.nl

    Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Je hebt na aanmelden van de retour nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Als de producten zijn geretourneerd krijg je het volledige orderbedrag gecrediteerd. Wij streven ernaar om binnen 10 werkdagen na ontvangst het bedrag te crediteren.

    Bij grotere pakketten, geleverd door onze transporteur voor buitenmaatse goederen, zijn de retourkosten €49,-.
    Bij kleinere pakketten die zijn geleverd door DHL bedragen de retourkosten €6,95.

    Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren – en indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Tuinmeubelwereld.nl geretourneerd moeten worden. Wanneer je een product online hebt besteld kun je dit gratis retourneren bij het afhaalmagazijn in Oud-Beijerland.

    4.5 Hoe meld ik een retour aan?

    Is jouw pakket geleverd met DHL meldt dan de retour aan in ons ons retourportaal.

    Valt jouw pakket onder buitenmaatse goederen dien je een retourafspraak in te plannen met onze klantenservice. Je kan dit het beste doen door een mail te sturen, zo heb je direct bewijs van het op tijd aanmelden van de retour. Stel de mail als volgt op.

    Stap 1: vermeld in het onderwerp jouw ordernummer en vermeld dat het om een retour gaat
    *Geef wanneer mogelijk wel een reden van retour op (optioneel)
    Stap 2: geef twee data door (ma t/m vr) wanneer de retour kan worden afgehaald
    Stap 3: mail dit naar [email protected]

    Wij streven ernaar om een retour altijd direct op te pakken. Vermeld dus goed in het onderwerp van de mail dat het betreft een retourzending gaat.

    Garantie & Service

    5.1 Hoelang heb ik garantie op mijn tuinmeubelen?

    Bij Tuinmeubelwereld.nl heb je 2 jaar garantie op de geleverde tuinmeubelen. Dit is de wettelijke garantie die de consument minimaal van een product kan verwachten.

    5.2 Wat valt er onder garantie?

    Om te beoordelen of iets onder garantie valt dient er een mail gestuurd te worden met foto’s. Onze productspecialisten zullen de aanvraag in behandeling nemen en opzoek gaan naar een oplossing. Stel de mail als volgt op.

    Stap 1: zorg dat je foto’s hebt van het probleem
    Stap 2: vermeld in het onderwerp van de mail je ordernummer en vermeld dat het om garantie gaat
    Stap 3: leg het probleem dat je ervaart duidelijk uit in de mail
    Stap 4: mail dit naar [email protected]

    Houdt er rekening mee dat wij fabrieksgarantie bieden. In bijna alle garantiegevallen zal er ook contact worden opgenomen met de leverancier. Lees bij aankoop jezelf goed in over het materiaal dat jij aanschaft, om zo niet voor verassingen komen te staan.

    5.3 Kan ik na de garantieperiode nog steeds bij Tuinmeubelwereld.nl terecht?

    Service staat bij ons erg hoog in het vaandel, wij willen tevreden klanten die kunnen genieten van hun tuinmeubelen. In het kader van ‘’nee heb je en ja kun je krijgen’’ adviseren wij altijd contact op te nemen wanneer je beroep wil doen op onze kennis en eventuele mogelijkheden.

    5.4 Hoe kan ik een klacht melden?

    Wanneer je een klacht hebt over een product meld je dit aan via de mail. Ga als volgt te werk.

    Stap 1: zorg dat je foto’s hebt van de schade en voeg deze toe als bijlage
    Stap 2: vermeld in het onderwerp van de mail je ordernummer en vermeld dat het om klacht gaat
    Stap 3: mail dit naar [email protected]

    Heb jij een andere klacht, over de service, transporteur of iets anders? Neem dan op jouw gewenste manier contact op met onze klantenservice. Wij willen altijd kijken naar een mogelijke oplossing om jou als klant tevreden te houden.

    Laagsteprijsgarantie

    6.1 Hoe werkt de laagste prijsgarantie?

    Voor onze laagsteprijsgarantie hanteren we de onderstaande 6 vragen. Beantwoord deze vragen voor jezelf en neem daarna contact op met onze klantenservice. Wij zullen ook alle vragen nagaan en zullen samen tot een conclusie komen.

    1. Is het product identiek?

    Het product moet precies hetzelfde zijn als het product op onze website. Je kunt dit het beste controleren door naar het merk te kijken en naar het EAN-nummer.

    1. Is de prijs inclusief levering en/of bezorgkosten?

    Alle producten op onze website worden gratis thuis bij je afgeleverd. Is dit bij de andere partij waar het product wordt aangeboden ook?

    1. Is het desbetreffende product bij de andere partij ook op voorraad?

    De laagsteprijsgarantie geldt wanneer het product bij beide partijen op voorraad is.

    1. Is de prijs online aantoonbaar?

    Wanneer je aan ons laat weten dat je het product elders goedkoper hebt gezien, vragen wij altijd om de link van de desbetreffende website.

    1. Is het een nieuw product?

    Alle producten die wij aanbieden op onze website zijn helemaal nieuw. Bij de andere partij moet het dan ook gaan om een nieuw product en niet om een tweedehands product.

    1. Is het product leverbaar in Nederland?

    Het product bij de eventuele andere partij moet wel leverbaar zijn in Nederland.

    6.2 Kan ik achteraf nog gebruik maken van de laagsteprijsgarantie?

    Ja dit kan, je dient dit enkel binnen de retourtermijn van 14 dagen kenbaar te hebben gemaakt aan onze klantenservice.

    Overige vragen

    7.1 Waar kan ik terecht met mijn vraag?

    Heb je een vraag over een bestelling of één van onze producten? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch, per e-mail of via één van onderstaande chatdiensten (WhatsApp & Facebook Messenger)

     
    We raden je aan om klachten bij ons kenbaar te maken per mail. Leidt dit niet tot een oplossing? Dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

    7.2 Welke producten kan ik bekijken in jullie showrooms?

    Momenteel kun je onze tuinmeubelen bekijken op zes locaties. Om te checken of jouw product in 1 van deze showrooms aanwezig is kun je de productpagina raadplegen.

    Let op: ben jij benieuwd of een tuinset of ander samengesteld product op voorraad is in één van de showrooms? Kijk dan bij de losse tafel en de losse stoel.

    Bekijk al onze winkels.

    7.3 Hoe gaat een terugbetaling in zijn werk?

    Wanneer jij recht hebt op een terugbetaling zullen wij dit altijd zo snel mogelijk proberen af te handelen. Heb jij recht op een compensatie? Dan zullen we de terugbetaling binnen 2 werkdagen ingang zetten. Wacht jij op een terugbetaling wegens een retourzending? Dan zullen we binnen 10 werkdagen de terugbetaling ingang zetten.

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »